BOLAGSINFORMATION
Matilda Nilsson EF (Lammet och Bondens Blommor)
Adress: Jambackavägen 1
443 71 GRÅBO

E-post: blommor@lammetochbonden.se
Telefon: 0721-95 05 55
Org nr: 880424-4989

HÄMTA I BUTIK
Upphämtning i butik sker under ordinarie öppettider, nästkommande fredag kl. 14.00-18.00 alternativt lördag kl. 10.00-14.00. För ordrar placerade senast torsdag kl. 18.00 finns varan för upphämtning i butik nästkommande fredag kl.14.00-18.00 alternativt lördag kl. 10.00-14.00
Inför storhelger har vi utökade öppettider, se hemsida.

ADRESS TILL BUTIKEN
Hällingsbovägen 25
443 71 GRÅBO

BETALNINGSVILLKOR
Alla priser som anges är inklusive moms.
I webshopen betalar du enkelt med Swish. Är du ansluten till Swish så har du möjlighet att genomföra betalningar som dras direkt från ditt bankkonto. Öppna Swish-appen på din mobila enhet och godkänn betalningen via ditt mobila Bank-ID för att slutföra köpet

ÅNGERRÄTT
Blommor är färskvaror och enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller därför inte ångerrätt.

EJ UTHÄMTADE VAROR
Lammet och Bondens blommor bär inget ansvar för färskvaror, såsom växter, efter det att varorna anlänt till utlämningsställe. Det är kunden som bär ansvaret för växter och andra färskvaror från den dag ordern anländer till utlämningsställe eller butik enligt 20 § konsumentköplagen. Kund bör därmed hämta sin order så fort som möjligt efter att varan levererats till butik, då kunden bär ansvaret för växter och andra färskvaror.

REKLAMATIONER
Vill du reklamera din vara så kontakta oss direkt på blommor@lammetochbonden.se så hjälper vi dig. Du måste reklamera varan ”inom skälig tid” efter att du upptäckt felet och felet måste vara ”ursprungligt”, det vill säga att det fanns där redan när du mottog varan.

Vid godkänd reklamation, beroende på felets art byter vi varan, alternativt erbjuder tillgodohavande. I tredje hand erhålls ekonomisk ersättning, vilken inte kan överstiga varans försäljningsvärde. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens beslut.